Avamerepurjetamise MMil Hollandis Olympic kolmandal ja Katariina II neljandal kohal

Katariina II (One Off 35 by Cossutti) Avamerepurjetamise MMil Haagis
Katariina II (One Off 35 by Cossutti) Avamerepurjetamise MMil Haagis © 2018 Sander van der Borch / The Hague Offshore Sailing World Championship

Hollandis Haagis toimuvatel avamerepurjetamise maailmameistrivõistlustel on Eesti jahid kenasti pildis. Ja selleks on ka põhjust, kuna B klassis võttis juba teise sõiduvõidu, täna küll jagatud, Tiit Vihuli Olympic Jahtklubist Dago. Sven Nuutmanni Eesti Meedia ST samast klubist sai teisest sõidust teise koha. Olympic hoiab juba teist päeva kolmandat poodiumikohta ja Aivar Tuulbergi Katariina II tõusis  tänaste sõitude järel neljandale kohale.

Täna oli Hollandis kavas jällegi kaks lühirajasõitu vastutuule-allatuule rajal.  Vastupidiselt eilsetele tugevatele tuultele ja kõrgetele lainetele olid tänased edelatuuled keskmise tugevusega ja hoidsid vee üsna sileda.

Mõlema lühirajasõidu päeva tegija Eesti meeskondade hulgas on olnud Olympic (X-41 mod) Tiit Vihuliga roolis. Eilsele sõiduvõidule ja seitsmendale kohale tuli täna lisa jagatud esikoha (1,5 punkti) ja samuti seitsmenda koha näol. Stabiilsus ja hea meeskonnatöö hoiavad Olympicut B klassi 27 jahi hulgas kolmandal kohal juba teist päeva. Homse viienda lühirajasõidu järel läheb küll halvima sõidu tulemus kõikide koondtulemustes mahaarvamisele, segades ilmselt ka kaarte edetabelis, kuid homse sõidu tulemusi ette ei ennusta ja Olympicu positsioon on üsna tugev, et klassi esiotsas püsida.

Olympicu roolimees Tiit Vihul ja meeskonnaliige Meelis Pielberg olid kahtlemata rahul oma seniste tulemustega. „Meil on sellel MMil esmakordselt pardal itaallasest taktik, kes on  kunagine olümpiapurjetaja ja tänane Itaalia Nacra koondise treener Gabriele Bruni. See on meie jaoks uus ja väga positiivne kogemus, sest ta on kodutöö suurepäraselt ära teinud juhtides meid väga osavasti ka keerulistes hoovustes, millega meil seni kogemus puudub,“ ütles Pielberg. Tiit Vihuli sõnul on neil koostöö taktikuga hea: „Roolimees saab tegeleda asjadega, mida roolimees peab tegema et hoida jahi kiirust. Eile oli meile sobiv ilm – tugev tuul ja suured lained. Samas oli ka tehniliselt raske, tekk läks siinse tugeva soolaga vees väga libedaks ja tuli ette üsna mitmeid ebamugavaid momente. Samas meeskonna ja taktiku koostöö on meil seni laitmatult töötanud ja oleme oma sõiduga rahul, sest ka nende seitsmendate kohtade juures olid meie vahed eespoololijatega väikesed.“ Olympicu meeskond peab oma suurimaks konkurendiks teist X-41 tüüpi Soome jahti Xini Freedom, sest kaht esimest kohta hoidvad Landmark 43 tüüpi jahid on klass omaette ja neid juba keegi enam ei püüa.

C klassis, kus võistlemas 49 jahti, tegi täna ilusa sõidu Sven Nuutmanni Eesti Meedia ST (One Off by Cossutti / Ridas Yachts) saades viimases sõidus teise koha tõustes nüüd eilselt 27ndalt kohalt 18ndaks. „Tegime kindla stardi stardilaeva poolt kuna tahtsime minna raja paremale poolele. Enamus laevastikust läks vasakule ja olime esimeses märgis piisava edumaaga esimesed. Suutsime edu hoida ja suurendada ning lõpetasime füüsiliselt teisel kohal. ORC mõõdusüsteemi arvestuses tähendas see sõidu võitu. See tõestab, et suudame konkureerida tippudega,“ ütles Eesti Meedia ST kapten Sven Nuutmann. „Eesti Meedia Sailing Teami jaoks on see alles esimene hooaeg – alustasime kevadel ja meie suuremad tulemused on alles ees,“ lisas Nuutmann.

Rääkides mõõdusüsteemidest, tuleb selgituseks  ütelda, et tänavuse aasta MMil kasutatakse esmakordselt nii ORC (Offshore Racing Congress) kui ka IRC (Royal Ocean Racing Club’i ja Prantsuse osapoole UNCL poolt kasutatud) mõõdusüsteeme samal võistlusel. Seetõttu pidid kõik võistlevad jahid laskma mõõta end mõlema süsteemi mõõdukirja saamiseks. Korraldajate sõnul lubab mõlema mõõdusüsteemi kasutamine üksteise vastu võistelda erinevat tüüpi paatidel handicapi alusel nii avamere- kui ka lühirajasõitudel. Reaalsus on aga see, et mõõdusüsteemide erinevus on väga suur ja praegu tundub esialgsete tulemuste põhjal ORC jahtide ja mõõdusüsteemi kahjuks töötavat. Eesti jahtidel puudub kogemus IRC mõõdusüsteemi järgi võistelda ja ka täpseid selgitusi jahile händikäp koefitsientide määramise kohta IRC alusel on raske saada.

C klassis tõusis üldskooriga (8.0-28.0-14.0-7.5-4.0-10.5) neljandaks Aivar Tuulbergi Katariina II Pärnu Jahtklubist. „Väga keeruline on hetkel sellele võistlusele hinnangut anda,“ ütles kapten Aivar Tuulberg. „Sõidame nii nagu oskame ja eks me siis lõpus vaatame, kuhu platseerume. IRC mõõdusüsteem „karistab“ ORC mõõdusüsteemi jahte korralikult. Kui täna viimases sõidus olime ORC järgi neljandad siis IRC mõõdusüsteemi järgi 19ndal kohal. Purjetajad ei ole rahul ka tänavuse MMi punktiarvestusega, kus kahest avameresõidust  teise sõidu punktid korrutati koefitsiendiga 2 ja selle tulemus koondtulemusest mahaarvamisele ei kuulu. Kuigi meile endale tundus ka teine avameresõit hästi minevat, siis lõpuks kohapunktid kahega korrutades kaotas see meie võimalused ja lootused sekkuda kõrgeimasse mängu. Aga pean oma meeskonda kiitma, sest see on super ja töötab nagu kellavärk,“ ei olnud kapten Tuulberg meeskonna kiitmisega kitsi.

 

Piret Salmistu

Avaldatud: 19.juuli kell 03:15