Eesti sai esikoha Monotüüp XV jääpurjetamise EMi meeskondade arvestuses


Eesti Monotüüp XV tiim. Foto Jaak Nirgi

Meeskondade arvestuses läksid EMil kirja kolme parima ekipaaži tulemused ning Eesti võttis 114 kohapunktiga võidu Venemaa 162 ja Hollandi 187 punkti ees. Võitjamaa pälvis “Kuldse uisu” nimelise rändauhinna.

Eesti puhul läksid arvesse ekipaažide C13 Ott Kolk /Juhan Kolk, C3 Olev Oolup/Andrus Padu ja C8 purjetähise all purjetanud Ants Haavel/Andres Laul tulemused.

“Eesti sportlased hoidsid jääpurjetamise au kõrgel. Meil väga vedas ilmaoludega, mis olid küll väga muutlikud, kuid see oligi põnev. Samuti meeldis sportlastele regati käik,” kinnitas Eesti Jääpurjetamise Liidu president Alari Akermann, et Monotüüp XV Euroopa Meistrivõistluste korraldamine ja kordaminek on ka liidule suure tähtsusega.
Videointervjuu Alari Akermanniga: https://youtu.be/Q2n9RPsVD0E

EMi individuaalarvestuse raames võttis üheksa sõidu järel Monotüüp XV EMil võidu Venemaa ekipaaž Oleg Vasilev/Ruslan Rudenko, kelle punktisumma jäi peale kahe halvima koha mahaviskamist 13 punktile. Teiseks jäid nende kaasmaalased Vadim Bihler/Aleksandr Vostronosov 16 punktiga. Hollandi ekipaaž, roolis juba kolmandat põlvkonda jääpurjetamisega tegelenud perest Bouw van Wijk ja soodis Ruud Hogenboom, said stabiilse seeria järel 24 punktiga pronksi.

Ekipaažide arvestuses olid parimad eestlased end 31 punktiga neljandale kohale sõitnud saarlastest vennad Ott Kolk/Juhan Kolk. 2016. Euroopa meistri tiitli Eestisse toonud ekipaaži varustus sai kannatada esimesel päeval juhtunud ümbermineku tõttu. Kui teisel päeval oli tuul nõrk nii, et soodimehed jäeti kelgust välja stardiliinile ootama, siis kolmandal päeval tuli soodimeeste istumise alla lisaraskuseks tinakotte juurdegi panna.

Monotüüp XV ekipaažid koosnevad purjekat tagaosast juhtivast roolimehest ja tema ees istuvast soodimehest, kes jääpurjeka stardiliinilt käima jooksevad ja ise hoo pealt sisse hüppavad. Monotüüp XV klassi jääpurjekas on valdavalt vineerist korpusega, miinimum 205 kg kaaluva kerega kiire sõiduriist, mille tippkiirused ulatuvad 130-150 km/h.

Võistluspurjekal on 15 m2 puri, puidust mast ja 7,5 meetrise kelgu all kolm roostevabast terasest uisku. Euroopas populaarse kahemehe jääpurjeka originaal pärineb Eestist, selle disainis 1932. aastal purjetamiskorüfee Erik von Holst. Klassile korraldatakse Euroopa meistrivõistlusi, millel eestlased on läbi aegade hästi esinenud, alates 1933. aastast.

Võistlusapäeva kokkuvõttev video: https://youtu.be/Ve-dAejcGp4

Videointervjuu regati direktor Ain Tähistega: https://youtu.be/AMqIsEHaOEg

Võistluse kodulehekülg: http://www.esticesailing.ee/?page_id=3196

Tulemused: http://www.esticesailing.ee/wp-content/uploads/2019/03/MXV_EC_Results_Final.pdf

Meeskondlikud tulemused: http://www.esticesailing.ee/wp-content/uploads/2019/03/EuropeanChampionship-Team-Results.pdf

Monotüüp XV EM-i toetajad on Eesti Kultuurkapital, Kultuuriministeerium, Terra Serena, Eesti Jääpurjetamise Liit, KSA Silmakeskus, PRFoods, Tanker, Saaremaa Merispordi Selts ja Saaremaa vald.

Avaldatud: 08.märts kell 09:34